De ce trebuie sa ne incalzim inainte de a depune un efort fizic?


TerenSportiv.ro

De ce trebuie sa ne incalzim musculature si articulatiile inainte de a depune efort? deoarece organismal uman poate fi comparat cu o masina - merge mai bine cad motorul se incalzeste. In mare sunt 3 mari principii pe care nu trebuie sa le neglijam:

1. in mod obisnuit ligamentele, muschii, articulatiile, etc. sunt aflate intr-o stare de relaxare si rigiditate, stare in care nu sunt capabile sa suporte eforturi deosebite fara a fi afectate: acestea trebuiesc incalzite treptat pentru a-si recapata elasticitatea;

2. fiecare inchietura si articulatie a corpului contine sau ar trebui sa contina un lichid pentru a impiedica frecare directa intre oase, cartilaje, etc. Totusi in cazul in care in aceste zone se regasesc si bule de aer inchieturile pot fi afectate, ajungand sa functioneze ca un motor fara lubrifiant. Un semn al prezentei aerului in inchieturi este faptul ca acestea trosnesc: este recomandat ca in fiecare zi sa faceti macar 5-10 minute de exercitii pentru acestea;

3. cresterea pulsului si a tensiunii arteriale: implicit cresterea intr-o anumita masura a temperaturii corpului. Mai exact organismal isi adapteaza circulatia sangelui si pulsul pentru efort.

Asadar nu neglijati exercitiile de incalzire inainte de a depune un anumit efort: ganditi-va la atleti, fotbalisti, tenismeni si in general la sportivii de performanta, ei niciodata nu neglijeaza acest aspect deoarece un accident survenit din aceste cauze il pot tine departe de viata sportiva timp insemnat. Pana la urma principalul obiectiv al incalzirii poate ca nu este obtinerea unor performante mai bune ci poate evitarea accidentarilor.

Un alt rol al acestei activitati, pe langa pregatirea din punct de vedere fizic, este pregatirea mentala: este important ca mintea noastra sa fie focusata asupra a ceea ce urmeaza sa se intample. Prin acest lucru se obtine o concentrare mai buna evitandu-se posibilele miscari defectuoase: ca idee este o mare diferenta intre a sta pe scaun la birou sau a merge si a juca baschet, unde trebuie sa alergi, sa sari, sa schimbi rapid directia si nu in ultimul rand miscarile mainilor.

In concluzie pentru a evita accidentarile si pentru a obtine performante nu uitati sa realizati miscari de incalzire a organismului in urma carora trebuie sa cresteti temperatura organismului si a muschilor, elesticitatea muschilor si a articulatiilor, pulsul si nu in ultimul rand pregatirea mentala.


...mai multe articole.